2018. július 25., szerda

Köztünk élő növények és állatok a farádi táborozók előtt

A Farádon megrendezett nyári gyermektábor egyik programjaként a szervezők megkerestek, hogy náluk is megtartanám-e a Rábaköz növény- és állatvilágát bemutató előadásomat. 
Az előadás időpontja így 2018.07.24-re esett.


Általában minden vetítés során igyekszem kicsit módosítani a bemutatott képeken, hogy soha ne ugyanazt mutassam meg. Ennél a vetítésnél a fő változás az volt, hogy kihagytam az évszakokhoz ütemezett sorrendemet, azaz csak röviden érintettem a tavaszi növényeket, de utána már nem a repülési időben előkerülő lepkefajokat mutattam be, hanem csoportosítottam őket, mint pl.: tarkalepkék, pillangók stb. Kimaradtak a tájképek és a bogarakat, gombákat ismertető képek is.
A védett növények egy külön fejezetet kaptak az előadás során, őket követték a szitakötők képei.
A szitakötők után a szokás szerint nagy érdeklődés kísérte kétéltű és hüllő fajok bemutatására került sor. Érezhetően az addig inkább csak figyelő közönségnek itt oldódott meg a nyelve, itt élénkült fel a társaság. Valamit tudnak ezek a csúszó-mászók, hogy ösztönösen figyelmet kapnak.
Végezetül pedig a Rábaközben fellelhető néhány ismert emlőssel zártam a rövid időnek tűnő, de mégis több mint egy órás előadást.
Köszönöm a szervezőknek és a hallgatóságnak is a felkérést és az érdeklődő figyelmet.
Egy élmény volt!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ez történt 2021-ben

Rövid összefoglaló 2021. évben tapasztalt természeti csodáiról. Újra előkerültek a zöld varangyok. Ami azért is lényeges, mert az év kétéltű...